×

Salut!

Categoria A

Total chestionare parcurse:

Chestionare admise:

Chestionare respinse:

Răspunsuri corecte:

Răspunsuri greșite:

Categoria B

Total chestionare parcurse:

Chestionare admise:

Chestionare respinse:

Răspunsuri corecte:

Răspunsuri greșite:

Categoria C

Total chestionare parcurse:

Chestionare admise:

Chestionare respinse:

Răspunsuri corecte:

Răspunsuri greșite:

Categoria D

Total chestionare parcurse:

Chestionare admise:

Chestionare respinse:

Răspunsuri corecte:

Răspunsuri greșite:

Categoria E

Total chestionare parcurse:

Chestionare admise:

Chestionare respinse:

Răspunsuri corecte:

Răspunsuri greșite:

Redobândire permis

Total chestionare parcurse:

Chestionare admise:

Chestionare respinse:

Răspunsuri corecte:

Răspunsuri greșite:

Selectare temă

aiCarnet aiCarnet

Legislație rutieră - Indicatoare de avertizare

Acestea au formă triunghiulară cu vârful orientat în sus, marginea fiind conturată cu roșu. Se instalează înaintea unui loc periculos cu scopul avertizării participanților la trafic.

Curbă la stânga

Curbă la stânga

Este amplasat la maximum 200m de o curbă la stânga. Dacă vizibilitatea este mai mică de 50m conducătorul are obligația de a circula cu viteză redusă iar toate manevrele (depăşirea, oprirea, întoarcerea, staţionarea, mersul înapoi) sunt interzise.

Curbă la dreapta

Curbă la dreapta

Este amplasat la maximum 200m de o curbă la dreapta. Dacă vizibilitatea este mai mică de 50m conducătorul are obligația de a circula cu viteză redusă iar toate manevrele (depăşirea, oprirea, întoarcerea, staţionarea, mersul înapoi) sunt interzise.

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la
                        stânga

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la stânga

Se instalează atunci când urmează o succesiune de curbe. Două curbe sunt succesive dacă distanţa dintre sfârșitul primei curbe și începutul ultimei este mai mică de 250m. Se amplasează la 100-200m înaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi însoţite şi de panouri adiţionale pe care este specificată distanţa până la terminarea sectorului de drum periculos, dacă lungimea acestuia depăşeşte 1000m.

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la
                        dreapta

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la dreapta

Se instalează atunci când urmează o succesiune de curbe. Două curbe sunt succesive dacă distanţa dintre sfârșitul primei curbe și începutul ultimei este mai mică de 250m. Se amplasează la 100-200m înaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi însoţite şi de panouri adiţionale pe care este specificată distanţa până la terminarea sectorului de drum periculos, dacă lungimea acestuia depăşeşte 1000m.

Curbă deosebit de periculoasă

Curbă deosebit de periculoasă

Acest indicator se montează în curbele deosebit de periculoase, sensul săgeţilor indicând sensul virajului. Conducătorul are obligația de a circula cu viteza de max. 30 km/h în localitate şi max. 50 km/h în afara localităţii, iar toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase

Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase

Acestea sunt amplasate succesiv în zona exterioară a curbelor care au raza mai mică de 100m, vârful săgeților indicând direcția de deplasare. La întâlnirea acestui indicator toate manevrele (depăşirea, oprirea, staţionarea, mersul înapoi, întoarcerea) sunt interzise.

Coborâre periculoasă

Coborâre periculoasă

Se amplasează la 100-200m de începutul sectorului a cărei pante depășește 7%. Conducătorul auto nu are obligația de a reduce viteza, dar îi este interzisă staționarea pe toată lungimea pantei. Dacă, în vârful pantei vizibilitatea este mai mică de 50m, toate manevrele sunt interzise. În situațiile în care drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea vehiculul care urcă are prioritate față de cel care coboară.

Urcare cu înclinare mare

Urcare cu înclinare mare

Se amplasează la 100-200m de începutul sectorului a cărei pante depășește 7%. Conducătorul auto nu are obligația de a reduce viteza, dar toate manevrele sunt interzise. În situațiile în care drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea vehiculul care urcă are prioritate față de cel care coboară.

Drum îngustat pe ambele părţi

Drum îngustat pe ambele părţi

Se amplasează la 100-200m de începutul sectorului de drum care se îngustează pe ambele părţi cu cel puţin jumătate de metru. La întâlnirea acestui indicator toate manevrele sunt interzise, cu excepția depășirii.

Drum îngustat pe partea dreaptă

Drum îngustat pe partea dreaptă

Se amplasează la 100-200m de începutul sectorului de drum care se îngustează pe partea dreaptă cu cel puţin jumătate de metru. La întâlnirea acestui indicator toate manevrele sunt interzise, cu excepția depășirii.

Drum îngustat pe partea stângă

Drum îngustat pe partea stângă

Se amplasează la 100-200m de începutul sectorului de drum care se îngustează pe partea stângă cu cel puţin jumătate de metru. La întâlnirea acestui indicator toate manevrele sunt interzise, cu excepția depășirii.

Acostament periculos

Acostament periculos

La întâlnirea acestui indicator este interzisă manevra de întoarcere.

Drum aglomerat

Drum aglomerat

Se întâlnește pe sectoarele de drumuri unde traficul este intens. Conducătorul auto este obligat să păstreze o distanță de siguranță față de vehiculul din fața sa.

Tunel

Tunel

Se amplasează la 50-200m față de intrarea într-un tunel. Conducătorul auto este obligat să circule cu luminile de întălnire atunci când se deplasează în tunel. Toate manevrele sunt interzise, cu excepția depășirii vehiculelor cu tracțiune animală, a motocicletelor fără ataș, mopedelor si bicicletelor, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță de 20m, iar lățimea drumului este de cel puțin 7m. În cazul imobilizării în tunel, conducatorul auto este obligat să oprească motorul și să semnalizeze prezența autovehiculului.

Pod mobil

Pod mobil

Se amplasează la 100-200m de podul mobil. Dacă podul este ridicat, conducătorul auto are obligația de a opri. Toate manevrele sunt interzise (oprirea, staționarea, mersul înapoi, întoarcerea, depăşirea - cu excepția depășirii vehiculelor cu tracțiune animală, a motocicletelor fără ataș, mopedelor si bicicletelor, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță de 20m, iar lățimea drumului este de cel puțin 7m.)

Ieșire spre un chei sau mal abrupt

Ieșire spre un chei sau mal abrupt

Este amplasat la 100-200m de un chei sau mal abrupt cu scopul atenționării conducatorului auto că drumul se termină deasupra unui chei sau mal abrupt.

Drum cu denivelări

Drum cu denivelări

Este amplasat la 50-200m de locul periculos. Dacă lungimea sectorului de drum depăşeşte 300m, indicatorul este însoțit de un panou adițional pe care este specificată lungimea sectorului de drum cu denivelări. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza la max. 30km/h în localitate și 50km/h în afara localității.

Denivelare pentru limitarea vitezei

Denivelare pentru limitarea vitezei

Se întâlnește în zonele cu școli, grădinițe, treceri pentru pietoni, sectoare de drum îngustat, etc. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza la max. 30km/h în localitate și 50km/h în afara localității.

Drum alunecos

Drum alunecos

Se regăsește la 100-200m de locul periculos. Conducătorul auto trebuie să circule cu atenție sporită, să nu bruscheze volanul și comenzile autovehiculului, să păstreze o distanță corespunzătoare între vehicule și îi este recomandat să reducă viteza. Dacă drumul este acoperit cu polei, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă, conducătorul auto este obligat să reducă viteza la max. 30 km/h în localitate şi max. 50 km/h în afara localităţii.

Împroșcare cu pietriș

Împroșcare cu pietriș

Se amplasează la 100-200m de sectorul de drum periculos. Conducătorul auto nu este obligat să reducă viteza, dar îi este recomandat să păstreze o distanță mai mare față de vehiculul care circulă în fața sa.

Căderi pietre

Căderi pietre

Este amplasat la 100-200m de locul periculos. Poate fi însoțit de un panou adițional pe care este inscripționată lungimea sectorului de drum periculos în cazul în care acesta depășește 300m. Conducătorului auto îi este recomandat să reducă viteza și să circule cu atenție sporită.

Presemnalizare trecere de pietoni

Presemnalizare trecere de pietoni

Este instalat la 50-200m de o trecere pentru pietoni, pe drumurile intens circulate sau în locurile în care vizibilitatea trecerii este una redusă. Se va circula cu atenție sporită și este recomandată reducerea vitezei.

Copii

Copii

Se amplasează în apropierea locurilor frecventate de copii. În intervalul orar 07:00 - 22:00, conducătorul de vehicul are obligația de a reduce viteza până la 30km/h în interiorul localităţii și 50km/h în afara acesteia.

Bicicliști

Bicicliști

Este instalat la 100-200m de locul în care drumul public urmează să se intersecteze cu o pistă pentru Bicicliști. La întâlnirea acestui indicator, conducătorului auto îi este recomandat să reducă viteza si are obligația de a acorda prioritate atunci când se intersectează cu un biciclist care circulă pe pista de biciclete.

Animale

Animale

Se amplasează la 100-200m de sectorul de drum periculos, în localităţi, unde există riscul ca animalele să pătrundă pe carosabil. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza, atunci când trece pe lângă animale, la max. 30 km/h.

Animale

Animale

Se amplasează la 100-200m de sectorul de drum periculos, în afara localităţii, unde există riscul ca animalele să pătrundă pe carosabil. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza, atunci când trece pe lângă animale, la max. 50 km/h.

Lucrări

Lucrări

Se instalează la 20-200m de sectorul de drum pe care se execută lucrări. Fundalul de culoare galbenă reprezintă caracterul temporar al lucrării.

Semafoare

Semafoare

Este amplasat la 30-200m de locul în care este amplasat semaforul, unde se consideră că prezența acestuia ar putea lua prin suprindere participanții la trafic.

Aeroport

Aeroport

Se amplasează pe drumurile publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor, pentru a atenţiona conducătorul auto de zgomotul puternic sau de zborurile la joasă înălţime a avioanelor.

Vânt lateral

Vânt lateral

Este amplasat în locurile unde există frecvent curenţi puternici de aer care pot afecta circulaţia rutieră. Conducătorii auto trebuie să fie atenţi la trecerea pe lângă un autovehicul cu gabarit mare deoarece se poate forma fenomenul de absorbţie.

Circulație în ambele sensuri

Circulație în ambele sensuri

Este instalat la ieșirea de pe un drum cu sens unic, având scopul de a atenționa conducătorii auto că pe sectorul de drum se va circula în ambele sensuri.

Alte pericole

Alte pericole

Se amplasează cu 50-200m înaintea locului periculos, în orice situaţie periculoasă care nu este prevăzută cu un indicator de avertizare specific. La întâlnirea acestui indicator, conducătorului auto îi este recomandat preventiv să reducă viteza şi să circule cu atenţie sporită.

Accident

Accident

Indicatorul este instalat în locul unde s-a produs un accident ce este în curs de investigare. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza de deplasare la 30km/h în localitate și 50km/h în afara acesteia.

Intersecție de drumuri

Intersecție de drumuri

Acest indicator este instalat în afara localităților la 50-200m înaintea unei intersecții nedirijate. În această intersecție se va aplica regula priorității de dreapta, iar conducătorul auto este obligat să reducă viteza de deplasare la maximum 50km/h.

Intersecție cu un drum fără prioritate

Intersecție cu un drum fără prioritate

Este amplasat în afara localităților, pe drumurile cu prioritate, la 100-200m de intersecția cu un drum fără prioritate. La întâlnirea acestui indicator conducătorul auto nu este obligat să reduca viteza sau să cedeze trecerea.

Intersecție cu un drum fără prioritate

Intersecție cu un drum fără prioritate

Este amplasat în afara localităților, pe drumurile cu prioritate, la 100-200m de intersecția cu un drum fără prioritate. La întâlnirea acestui indicator conducătorul auto nu este obligat să reduca viteza sau să cedeze trecerea.

Intersecție cu un drum fără prioritate

Intersecție cu un drum fără prioritate

Este amplasat în afara localităților, pe drumurile cu prioritate, la 100-200m de intersecția cu un drum fără prioritate. La întâlnirea acestui indicator conducătorul auto nu este obligat să reduca viteza sau să cedeze trecerea.

Intersecție cu un drum fără prioritate, decalate

Intersecție cu un drum fără prioritate, decalate

Este amplasat în afara localităților, pe drumurile cu prioritate, la 100-200m de intersecția cu un drum fără prioritate. La întâlnirea acestui indicator conducătorul auto nu este obligat să reduca viteza sau să cedeze trecerea.

Presemnalizare intersecție cu sens giratoriu

Presemnalizare intersecție cu sens giratoriu

Este instalat la 50-200m înaintea intersecțiilor cu sens giratoriu. La întâlnirea acestuia, conducătorii auto sunt obligați să reducă viteza.

Trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere

Trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere

Se amplasează la 50m în localitate și 150m în afara localităţilor înainte de trecerea la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza. La mai puțin de 50m înaintea si după calea ferată, toate manevrele sunt interzise (cu excepția depășirii, care este interzisă numai înaintea trecerii căii ferate, cu 50m.). În localitate acesta este amplasat pe acelaşi stâlp cu panoul suplimentar cu o dungă roşie oblică, iar în afara localităţii pe panoul suplimentar cu trei dungi roşii oblice.

Trecerea la nivel cu o cale ferată fără bariere

Trecerea la nivel cu o cale ferată fără bariere

Se amplasează la 50m în localitate și 150m în afara localităţilor înainte de trecerea la nivel cu o cale ferată cu bariere sau semibariere. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a se asigura, înainte de a traversa calea ferată. Oprirea se face în dreptul marcajului de oprire, iar în lipsa acestuia se realizează în dreptul indicatorului "Trecere la nivel cu cale ferată simplă/dublă, fără bariere", fără a depăși indicatorul.

Trecere la nivel cu linii de tramvai

Trecere la nivel cu linii de tramvai

Se amplasează cu 50-200m înaintea unei treceri la nivel cu linii de tramvai. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza și să acorde prioritate tramvaiului, acesta fiind un vehicul cu prioritate specială.

Mașini și utilaje agricole

Mașini și utilaje agricole

Acest indicator se întâlnește în zona unde circulă frecvent mașini și utilaje agricole.

Presemnalizarea unei amenajări rutiere care oferă şi posibilitatea
                        întoarcerii vehiculelor

Presemnalizarea unei amenajări rutiere care oferă şi posibilitatea întoarcerii vehiculelor

Acest indicator este instalat în locurile unde se oferă posibilitatea conducătorului auto de a executa manevra de întoarcere. A nu fi confundat cu sensul giratoriu, nu aveți prioritate de trecere față de vehiculele care circulă din sens opus.

Baliza direcţională care indică ocolirea obstacolului prin stânga

Baliza direcţională care indică ocolirea obstacolului prin stânga

Avertizează conducătorul de vehicul că obstacolul întâlnit se va ocoli pe partea stângă.

Baliza direcţională care indică ocolirea obstacolului prin dreapta

Baliza direcţională care indică ocolirea obstacolului prin dreapta

Avertizează conducătorul de vehicul că obstacolul întâlnit se va ocoli pe partea dreaptă.

Baliză bidirecțională

Baliză bidirecțională

Avertizează conducătorul de vehicul că va întâlni obstacole pe drumul public, care pot fi ocolite pe ambele părţi (stângă sau dreaptă).

Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferată

Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferată

Acestea sunt montate înaintea trecerii la nivel cu o cale ferată. Primul panou (cel cu trei dungi) se montează la 150m, al doilea la 100m, iar ultimul la 50m de calea ferată. La întâlnirea primului panou, conducătorul auto trebuie să reducă viteza preventiv. La întâlnirea ultimului indicator, cel cu o singură dungă, conducătorului auto îi sunt interzise toate manevrele. În oraș se instalează doar ultimul panou.

Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi

Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi

Se montează la 300m (primul panou), 200m (al doilea panou) şi la 100m (al treilea panou) de următoarea bifurcaţie de pe o autostradă.

Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere

Instalat la 6-10m de trecerea la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să oprească în locul cu maximă vizibilitate, fără a depăși indicatorul, pentru a se asigura că nu se apropie trenul.

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere

Instalat la 6-10m de trecerea la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să oprească în locul cu maximă vizibilitate, fără a depăși indicatorul, pentru a se asigura că nu se apropie trenul.

Trecere la nivel cu o cale ferată simplă fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată simplă fără bariere

Instalat la 6-10m de trecerea la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să oprească în locul cu maximă vizibilitate, fără a depăși indicatorul, pentru a se asigura că nu se apropie trenul. Dacă există semnale luminoase (stinse) si este aprinsă lumina albă, se poate executa trecerea fără a se mai opri, avân doar obligația de a reduce viteza și a circula cu atenție sporită.

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă fără bariere

Trecere la nivel cu o cale ferată dublă fără bariere

Instalat la 6-10m de trecerea la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să oprească în locul cu maximă vizibilitate, fără a depăși indicatorul, pentru a se asigura că nu se apropie trenul. Dacă există semnale luminoase (stinse) si este aprinsă lumina albă, se poate executa trecerea fără a se mai opri, avân doar obligația de a reduce viteza și a circula cu atenție sporită.

<